Selasa, 19 Julai 2011

Li Ning Taja Badminton KL


Di bawah perjanjian penajaan selama dua tahun itu, skuad badminton remaja Kuala Lumpur yang mempunyai 65 pemain yang berusia di antara 10 hingga 18 tahun, bakal menggunakan sepenuhnya peralatan sukan badminton yang dibekalkan Li Ning.

Presiden KLBA, Datuk Mohamad Norza Zakaria gembira dengan jalinan kerjasama berkenaan yang bakal membantu pembangunan badminton di Kuala Lumpur.

"Li Ning merupakan sebuah syarikat peralatan sukan yang besar dan kesudian mereka menaja pasukan badminton Kuala Lumpur amat bermakna buat kami.

"Ini merupakan satu era baru kepada KLBA, memandangkan skuad badminton Kuala Lumpur semakin ramai melahirkan ramai pemain pelapis negara, juga memenangi kejohanan Remaja Kebangsaan dua tahun berturut-turut, " katanya pada sidang akhbar di Wisma Majlis Olimpik Malaysia (MOM), semalam.

Hadir sama Timbalan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan Naib Presiden Konfederasi Badminton Asia (ABC), Datuk Al-Amin Majid dan Pengurus BAM, Kenny Goh.

Sementara itu, Al-Amin berkata, BAM mungkin mencadangkan Setiausaha Agungnya, Ng Chin Chai untuk menjadi pengurus pasukan negara pada Kejohanan Dunia pada 8 Ogos di Wembley Arena, London selepas Norza menolak.

"Chin Chai merupakan calon paling layak ketika ini kerana kejohanan tersebut berlangsung pada bulan Ramadan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan